1. Z menu wybierz Wpisy -> Dodaj nowy
2. Dodawanie wpisu (na końcu poradnika jest zrzut ekranu z panelu z naniesionymi punktami)
a. Tytuł wpisu widoczny na stronie
Jak napisać tytuł:
- Tytuł powinien jak najbardziej oddawać treść wpisu – najczęściej najlepiej jest skopiować tytuł z informacji CH, np.:
- Bajkowe zakupy mikołajkowe w Arkadii
- York Walk – Przebojowy pokaz Yorków w stylu króla popu Michaela Jacksona!
- Piknik na Dzień Dziecka z Redutą
- Każde słowo tytułu z dużej litery (oprócz zaimków, przyimków, spójników, i tych wszystkich krótkich)
b. Link
Link generuje sie automatycznie po wpisaniu tytułu, ale trzeba go trochę zmodyfikować:
- usunąć zaimki, przyimki, spójniki
- usunąć wszystkie „nieistotne” słowa
- zostawić/dopisać istotne słowa kluczowe i odzdzielić je myślnikami
- słowa powinny być w mianowniku
- nie wolno używać polskich znaków (ani francuskich, czeskich, itd.)
Przykład:
Wygenerowany link na podstawie tytułu Bajkowe zakupy mikołajkowe w Arkadii to bajkowe-zakupy-mikolajkowe-w-arkadii.
Należy zamienić na: mikolajki-2011-arkadia.
Przykład 2:
Wygenerowany link na podstawie tytułu York Walk – Przebojowy pokaz Yorków w stylu króla popu Michaela Jacksona! to york-walk-przebojowy-pokaz-yorkow-w-stylu-krola-popu-michaela-jacksona.
Należy zmienić na: york-walk-promenada, ewentualnie można dodać rok, jeśli jest szansa, że wydarzenie jest cykliczne: york-walk-2010-promenada
c. Treść wpisu
Nie boimy się kopiować treści z innych stron internetowych (póki co, pewnie wraz rozwojem będzie konieczne nieznaczne modyfikowanie). Nasza konkurencja to m.in.
galeriehandlowe.pl
galerki.pl
najlepszegalerie.pl
galerie-handlowe.a2a.pl
i oczywiście jest dużo artykułów na oficjalnych stronach poszczególnych centrów handlowych. Dodatkowo można szukać informacji na dowolnych stronach www.
d. Obrazek do treści wpisu
Instrukcja dodawania obrazka będzie w osobnym manualu.
Minimalna szerokość zdjęcia dla wpisu, który ma być wyróżniony na stronie głownej to 428px.
Minimalna szerokość dla pozostałych zdjęć to 145px.
Obrazki podobnie jak treści kopiujemy ze stron, lub jeśli nie ma takiej możliwości szukamy powiązanego tematycznie na stronie www.flickr.com (obrazy udostępnione do komercyjnego użytku – Search -> Advanced Search -> wpisz poszukiwaną frazę, zaznacz Only search within Creative Commons-licensed content i dwa check boxy poniżej -> Search. Znaleziony obrazek zapisz na swoim dysku).
e. Kategoria
Wybór kategorii. Domyślna kategoria Aktualności jest automatycznie wybierana, jeśli nie zaznaczymy żadnej kategorii (więc jeśli wpis to aktualność to można pominąć ten krok).
f. Tagi
Każdy wpis musi posiadać Tagi (może więcej niż 1). Jeden obowiązkowy Tag to nazwa centrum handlowego lub marki sklepu, np. Arkadia, Blue City, Zara, H&M, Big Star.
Obowiązkowo dodajemy również tagi dotyczące cyklicznych wydarzeń, które pojawiają się w więcej niż jednym CH, przykłady to (koniecznie z rokiem): Walentynki 2011, Dzień Dziecka 2011, Boże Narodzenie 2011, Dzień Kobiet 2011.
Dodatkowo mogą to być ogólna informacja o treści wpisu np. Konkursy w Centrach Handlowych, Koncerty w Centrach Handlowych, Festiwal Wina i Serów itp. Tagi powinny zawierać więcej niż jeden wyraz. Wyrazy piszemy każdy z dużej litery, analogicznie do tytułów wpisów.
g. Tytuł dla Google i użytkowników wyszukiwarek (SEO Title)
SEO Title jest kluczową rzeczą jeśli chodzi o widoczność strony w Google. To jest najważniejsza rzecz w całym wpisie. Dlatego trzeba zwrócić szczególną uwagę przy jego tworzeniu i na 99% nie można go kopiować od konkurencji lub używać tytułu zaproponowanego przez CH.
Tytuł powinien jak najbardziej odpowiadać potencjalnemu zapytaniu użytkownika, który wpisuje słowo kluczowe w Google. Użytkownik najczęściej wpisuje słowa kluczowe, bez odmiany słów, w bardzo prostej formie. Szuka konkretów, dlatego tytuły powinny wyglądać np.:
- Mikołajki 2010 – Arkadia
- York Walk – Pokaz Yorków – Promenada
- Dzień Dziecka 2010 – CH Reduta
Jeśli wydarzenie jest cykliczne koniecznie trzeba podać rok.
W Google użytkownik szuka odpowiedzi na pytanie i ta odpowiedź powinniśmy mu dać. Na samej stronie użytkownika poszukuje treści, które go bardziej zainspirują – już dotarł na stronę, które odpowiada jego zainteresowaniom/oczekiwaniom i chce się dowiedzieć więcej.
h. Miniaturka
Ważne informacje na temat obrazków:
- Każdy wpis musi mieć dodany obrazek albo do treści wpisu, albo w tym miejscu
- Miniaturka
Zasada generowania miniaturek jest taka:
- Najpierw system szuka miniaturki z Canvas Custom Settings, jeśli nie jest dodana, to…
- …szuka obrazka załączonego do wpisu (który dodaje się w pkt. d), jeśli nie znajdzie, to…
- …szuka obrazka w treści wpisu (można go załączyć z pominięciem pkt. d), jeśli nie znajdzie, to…
- …wpis nie ma miniaturki i wszystkim jest przykro 🙁
Czasami obrazki są źle przycinane, dlatego mamy możliwość wyboru, od której strony obrazek powinien być przycinany w opcjach Image Crop Alignment.
i. Publikacja
Po wypełnieniu wszystkich powyższych rzeczy klikamy niebieski guzik „Opublikuj”.
Jeśli dodawany jest starszy wpis, jest możliwość cofnięcia daty wpisu obok domyślnego ustawienia „natychmiast” rozwinie się dodatkowa opcja z edycją daty i czasu wpisu.